2023-02-07 14:25:01 UPOZORAVAMO NA NOVE PHISHING KAMPANJE KOJE SU AKTIVNE POSLJEDNJIH NEKOLIKO DANA Cilj napadača je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica – CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist. Kako prepoznati lažnu komunikaciju? U navedenim lažnim porukama najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke. U takvim porukama se najčešće nudi i poveznica za provedbu navedenih radnji koja umjesto na službene servise banaka vodi na zlonamjerne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo, ali se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka. U cilju zaštite od prijevare važno je znati da banke od svojih klijenata nikada neće tražiti:
Važno je pažljivo provjeriti točnost pravopisa i gramatike te usporediti adresu pošiljatelja s prethodnim stvarnim porukama iz banke, a u slučaju sumnje na prijevaru odmah o tome obavijestiti svoju banku i policiju. Kako bi se zaštitili u najvećoj mogućoj mjeri, nužno je da se građani informiraju o najčešćim vrstama prijevara putem kojih kriminalci nastoje prikupiti i zlouporabiti osobne i financijske podatke. Stoga savjetujemo građane da posjete Internet stranice HUB-a i Nacionalnog CERT-a na kojima su dostupne detaljnije informacije o najčešćim prijevarama na Internetu i savjetima za zaštitu. Kako prepoznati phishing?
Dodatni savjeti za zaštitu:
|
Osnovna škola Ludbreg |